1397-08-29 12:27
594
0
58915

عزم جدی میراث گلستان در توهین به رسانه‌های استان/ جشنواره اقوام در گرگان نشست خبری در تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در آستانه برگزاری «جشنواره اقوام ایران‌زمین» با بی‌توجهی به نمایندگان افکاری عمومی در استان عزم خود را در بی‌احترامی‌ به خبرنگاران و رسانه‌های استان به صورت جدی عملیاتی کرده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، دوازدهمین جشنواره اقوام ایران زمین از امروز کار خود را در گرگان و از روز یکشنبه (چهار آذرماه) در گنبدکاووس آغاز خواهد کرد و این جشنواره امروز ساعت 17 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گرگان واقع در کیلومتر چهار جاده گرگان به آق‌قلا آغاز خواهد شد.

اما برخلاف رسم و روال هر ساله برگزاری این جشنواره که نشست خبری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با خبرنگاران استان گلستان روزهای پیش از برگزاری این جشنواره انجام می‌‌شد، امسال جناب مدیرکل نشست خود را در تهران و با همکاران خبرنگار در پایتخت برگزار کرد.

از روزهای گذشته خبر مسوولیت گرفتن ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی گلستان در اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در برخی شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و بلافاصله بعد از آن شاهد چنین اتفاق غیرحرفه‌ای و تفرقه‌افکنانه بوده‌ایم.

ای کاش مدیرکل محترم میراث فرهنگی استان اجازه می‌دادند حکم مسوولیت جدید خشک شود و بعد با بی‌توجهی به مردم و رسانه‌های استان که نمایندگان افکار عمومی و خادمان عرصه اطلاع‌رسانی هستند به سمت پایتخت‌نشینان رفته و آنجا نشست‌های خود را برگزار کنند.

بی‌شک با این اقدام غیرحرفه‌ای و هدفمند، نباید انتظار داشته باشید که در پایان دوران مسوولیتی در گلستان انتظار همراهی خبری و رسانه‌ای را داشته باشید و بی‌شک اگر امروز به جایگاه‌های بالاتر رسیده‌اید، همراهی و همکاری رسانه‌ها با حضرتعالی با وجود عملکرد قابل نقد شما بوده است.

زمانی که یک روز پس از شنیده شدن خبر مسوولیت شما در تهران تصاویر و ویدئویی از رو به نابودی رفتن برج تاریخی قابوس در گنبدکاووس منتشر شد، بی‌شک بخشی از زوایای عملکرد قابل نقد شما در عرصه مدیریت نشان داده شد.

یکی از تصمیم‌گیری‌های دارای نقد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در همین جشنواره اقوام، جداسازی برگزاری جشنواره در منطقه غرب و شرق استان گلستان است که در دو زمان جداگانه این جشنواره در گرگان و گنبدکاووس اجرا می‌شود.
سال گذشته اکثر غرفه‌داران از این اقدام ناراضی بوده و گلایه داشتند، کما اینکه برخی از غرفه‌داران و گروه‌های موسیقی مجبور به طی مسافت و حضور در گنبدکاووس شده که این امر ضریب وقوع سوانح و حوادث را گسترش داد و نارضایتی‌های شدیدی را حتی بین علاقه‌مندان ایجاد کرد.

اگرچه برخی رسانه‌های و شبکه‌های اجتماعی حضور مکرر جناب مدیرکل در منطقه گنبدکاووس و اقدامات گسترده در شرق استان گلستان را با اخباری برای نامزد شدن وی در انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی تعبیر می‌کنند و تصمیم دو تکه کردن جشنواره اقوام را در همین راستا می‌دانند ولی این گزارش بنا تایید این اخبار و شایعات را ندارد چرا که اعتقاد داریم دستگاه‌های پرقدرت نظارتی انتخابات یقینا عملکرد کاندیدای احتمالی را رصد و در زمان خود اقدامات مقتضی را صورت خواهند داد.

از سوی دیگر از زمان حضور سفرا، رایزن‌های فرهنگی و نمایندگان برخی کشورها برای شرکت در مراسم افتتاحیه این جشنواره، نشست‌هایی هم با فعالان اقتصادی استان و ... تاکنون برگزار شد و در آینده نیز برگزار خواهد شد که در این نشست‌ها نیز حضور خبرنگاران و رسانه‌های استان برای ایفای رسالت خود برای انتشار اخبار جلسات الزامی است که متاسفانه تا این لحظه دعوتی از خبرگزاری‌های استان به عمل نیامده است.
گویی عزم مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای بی‌احترامی به اصحاب رسانه جدی است.

زمانی که انعکاس یک جشنواره در رسانه ملی با عقد قرارداد مشارکتی و با پرداخت هزینه انجام شود، چیزی جز تعریف و تمجید هم شنیده نمی‌شود و زمانی که رسانه‌های بی‌طرف همانند خبرگزاری‌ها واقعیت‌های پنهان آن جشنواره را منعکس می‌کنند متهم به دروغ‌پردازی و تخریب می‌شوند.

امید بر اینکه جناب مدیرکل در مسوولیت پیش‌رو بتوانند خدمتی صادقانه، پاک و به دور از سیاست‌زدگی داشته و موفق باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.